Krimpen aan den IJssel, 12 augustus 2015

DIVA DICHTBIJ ZINGT VOOR BEWONERS VAN CRIMPENERSTEYN

Tweede serie optredens dankzij Lionsclub Krimpen aan den IJssel

Op dinsdagmiddag 11 augustus vond de tweede serie optredens van Diva Dichtbij in Krimpen aan den IJssel plaats. Deze keer was het zangeres Carla Oudshoorn uit Bergschenhoek, die voor de bewoners van drie verschillende afdelingen van Zorgcentrum Crimpenersteyn liederen ten gehore bracht. Evenals de optredens op 16 juli in Tiendhove werden ook deze miniconcerten aangeboden door de Lionsclub Krimpen aan den IJssel.

Bestuurslid Frans van Wersch van de Lionsclub Krimpen aan den IJssel was ook deze keer bij de optredens aanwezig. En hij was opnieuw onder de indruk. “Het is ongelooflijk wat aansprekende muziek losmaakt bij mensen die vaak moeite hebben om hun emoties te laten blijken.” Gekleed in een feestelijke jurk begon diva Carla Oudshoorn haar optredens met zich aan iedere bewoner persoonlijk en warm voor te stellen. En nauwelijks was zij met zingen begonnen of je zag een glimlach verschijnen op de gezichten van de toehoorders. Frans van Wersch vervolgt: “Al zingend hurkte de diva bij de bewoners neer en pakte zij teder hun handen vast of legde een hand op hun schouders. Dat directe contact met de vaak ondeugend kijkende diva sprak de bewoners zeer aan.”

Meeneuriën en meezingen

De bewoners neurieden veel liederen mee en sommige teksten werden door een aantal toehoorders ook zacht meegezongen. Er werden kushandjes naar de diva geworpen en één bewoner nodigde haar in zijn enthousiasme zelfs uit om op zijn schoot plaats te nemen. Net als eerder in Tiendhove maakte de diva met sommige bewoners ook een dansje. Als afscheidsgroet overhandigde zangeres Carla Oudshoorn aan iedere bewoner een prachtige foto van haarzelf. Volgens Frans van Wersch maakten de optredens ook deze keer diepe indruk op de bewoners. “Zij genoten intens. Een enkeling verzuchtte zelfs dat het heel, heel lang geleden was dat zij zo had genoten.”

diva dichtbij

‘Diva’ Carla Oudshoorn treedt op voor bewoners van Crimpenersteyn