13/03/2023

Vandaag opende wethouder Kirsten Jaarsma van de Gemeente Krimpen aan den IJssel samen met president Robert Verhagen van de Lionsclub Krimpen aan den IJssel een insectenhotel op het groenperceel bij de Vijverflat dat door de Gemeente en de Lionsclub al ruim twee jaar ecologisch wordt beheerd en steeds meer een 'bloemrijke berm' gaat worden.

Dit hotel is het eerste van in totaal vijf door de lionsclub zelf gebouwde exemplaren. Ook de volgende vier hotels krijgen straks een plaats op percelen van diverse andere terreinbeherende organisaties die zich, net als de Gemeente Krimpen en de Lionsclub, hebben verenigd in 'Prachtlint Krimpenerwaard'. Het Prachtlint moet letterlijk een lint door de Krimpenerwaard gaan worden, doordat plaatselijke initiatiefnemers natuurlijke 'parels' gaan creëren die door ecologische bermen en kaden met elkaar worden verbonden. De Krimpense bloemrijke berm is een voorbeeld van zo'n nieuw natuurpareltje.