24/03/2022

In december 2021 vond al weer voor de 7e keer de inzamelingsactie Douwe Egberts punten en vreemd en oud geld  plaats in Krimpen aan den IJssel. De inzameling werd georganiseerd door de Krimpense Lions Club. Met de DE punten werden pakken koffie aangeschaft voor de Voedselbank Krimpen aan den IJssel en met het ingezamelde vreemd en oud geld kunnen staaroperaties in derdewereldlanden worden bekostigd.  Afgelopen donderdag vond de overhandiging van de pakken koffie aan de Voedselbank plaats.

Succes van de zesde ruimschoots editie overtroffen.

Na 6 eerdere zeer succesvolle edities hoopten de Lions ook met de zevende editie weer een mooi resultaat te boeken. En met dank aan de Krimpense bevolking is dat zeker gelukt. Totaal werden er 547.327 punten ingezameld. Dat is 25% meer dan de vorige editie in 2019 maar de eerlijkheid gebied aan te geven dat er een jaar langer kon worden gespaard omdat de 2020 editie werd afgeblazen ivm Corona.

Spannend moment is altijd de bekendmaking van het aantal pakken koffie dat kan worden aangeschaft met de ingezamelde punten. In 2020 waren dat 948 pakken. Dat aantal is in 2022 ruimschoots overtroffen. De ingezamelde punten waren goed voor 1.172 pakken koffie.

Overhandiging koffie aan de Voedselbank.

Donderdag 24 maart vond de overhandiging van de pakken koffie aan de Krimpense Voedselbank plaats en met de nieuwe voorraad kan de Voedselbank haar klanten een jaar lang van koffie voorzien. In de planning staat om in december voor een 8ste keer een inzameling te organiseren. De Lions willen iedereen die geholpen heeft om de afgelopen actie een succes te maken hartelijk danken en iedereen aansporen om zoveel mogelijk koffie en thee te drinken en bonnetjes te sparen.