24/12/2020

Enkele leden van de Lionsclub Krimpen aan den IJssel bezorgden in de ochtend van 24 december tachtig kiprollades bij de Voedselbank Krimpen aan den IJssel. Precies op tijd om, samen met een wenskaartje, als extra attentie te worden toegevoegd aan de speciale kerst-voedselpakketten voor de bijna vijftig cliënten van de voedselbank (cliënten met grotere gezinnen ontvingen twee rollades).

Driemaal is scheepsrecht

Het was de derde actie van de Krimpense serviceclub in de maand december. Stuk voor stuk gericht op specifieke groepen in de Krimpense samenleving, die het als gevolg van de coronacrisis misschien extra moeilijk hebben. Eerder, op 15 december, zorgde de lionsclub al voor banketstaven voor ruim zeventig eenzame Krimpenaren. En op 19 december ontving de Stichting Belbus Krimpen een cheque van 2.500 euro.

Meerjarige ondersteuning

De Lionsclub Krimpen aan den IJssel ondersteunt ook de Voedselbank Krimpen al een aantal jaren. Voor het lopende verenigingsjaar is een bedrag van tweeduizend euro uitgetrokken om daarmee enkele malen per jaar extra levensmiddelen te kunnen inkopen, waarmee de basis-voedselpakketten, die door de Voedselbank Rotterdam wekelijks in Krimpen worden aangeleverd, kunnen worden gecompleteerd.

Deze keer geen pakken koffie

De rollades zijn ook bedoeld als extra 'gebaar', omdat de lionsclub vanwege de coronacrisis moest besluiten dit jaar geen inzamelingsactie van Douwe Egberts-punten en vreemd en oud geld te organiseren. Daarom kan de voedselbank begin volgend jaar voor één keer niet de enkele honderden pakken koffie tegemoet zien, die anders altijd het resultaat van deze inzamelingsactie zijn.

Dóórsparen alstublieft!

Intussen rekenen de leden van de club erop dat alle Krimpenaren Douwe Egberts-punten gewoon blijven doorsparen. Op die manier is een recordopbrengst bij de volgende inzamelingsactie in december 2021 nu al gegarandeerd. En kan de Voedselbank Krimpen aan den IJssel nu al rekenen op een recordaantal pakken koffie begin 2022!